Usein kysytyt kysymykset

Varastoista

Avaa/Sulje kaikki

Onko itsepalveluvarastointi turvallista?

Kyllä. Kaikilla toimipisteillämme on videovalvonta ja nykyaikainen turvajärjestelmä, kaikki sisältyy hintaan. Henkilökuntamme on toimipisteillä paikalla arkisin 10–18 ja lauantaisin 10-15. Pelican Vallila palvelee myös sunnuntaisin 11–15. Kaikki toimipisteemme ovat turvallisia ja sisätiloihin pääsee vain henkilökohtaisella kulkukoodilla. Lisäksi varastot on lukittu erittäin turvallisilla lukoilla.

Ovatko varastotilat kosteita ja kylmiä?

Ei. Vuokratessasi varastotilan Pelicanilta, sinun ei tarvitse huolehtia kosteudesta tai kylmyydestä varastossasi. Kaikissa varastokohteissamme on lämmitys sekä nykyaikainen ilmanvaihtojärjestelmä varmistamassa, että varastosi ilmankosteus pysyy normaalina.

Onko varastoissa tarpeeksi tilaa?

Kyllä. Voimme räätälöidä juuri sinun yrityksesi tarpeita vastaavan ratkaisun. Meillä on erikokoisia varastoja 1-160m2 väliltä. Varastoissamme on korkeutta vähintään 2,7 metriä. Jos tarvitset enemmän tilaa ylöspäin, meillä on myös korkeampia varastotiloja. Ota meihin yhteyttä 0207 007 700, niin kerromme lisää vaihtoehdoista.

Voinko vaihtaa varastokokoani?

Kyllä, ja se on ilmaista. Jos yhtäkkiä tarvitset vähemmän tai lisää varastotilaa, voimme nopeasti auttaa sinua. Voimme tarjota sinulle joko isomman varastotilan tai lisävaraston, riippuen siitä mikä on paras vaihtoehto sinulle.

Milloin pääsen käymään varastollani?

Voit helposti käydä varastollasi joka päivä 5.30–24.00. Jos tarvitset apua, asiakaspalvelumme ovat yleensä avoinna arkisin 10-18 ja lauantaisin 10-15. Pelican Vallila palvelee myös sunnuntaisin 11-15. Löydät asiakaspalveluiden tarkat aukioloajat tästä.

Kuinka paljon tilaa tarvitsen?

Jos et ole varma kuinka ison varaston tilan tarvitset, voit kokeilla varastojen koko-opasta. Jos et siltikään ole varma, ota rohkeasti yhteyttä meihin 0207 007 700, niin autamme sinua valitsemaan juuri sinun tarpeitasi vastaavan ratkaisun.

Erikoisvarastot

Avaa/Sulje kaikki

Millainen on Drive up –varasto?

Voit ajaa auton tai pakettiauton suoraan varaston ovelle, joten lastaaminen ja purkaminen on nopeaa ja helppoa. Kaikki varastot ovat valvotulla alueella, jolle pääset vain henkilökohtaisella kulkukoodilla tai kulkulätkälläsi.

Varaus

Avaa/Sulje kaikki

Kuinka varaston varaaminen toimii?

Kun varaat varaston, saat vahvistuksen sähköpostiisi. Vuorokauden sisällä varauksesta olemme sinuun yhteydessä. Sopimuksen tekeminen ja maksu tapahtuu valitsemallasi Pelican toimipisteellä. Varauksen tarjous on voimassa 3 päivää.

Onko varaus sitova?

Ei, varaus ei sido sinua mihinkään ja se on ilmainen. Maksu tapahtuu vasta, kun sopimus on tehty toimipisteellä.

Tarvitseeko minun sitoutua varastoon pitkäksi aikaa?

Ei. Pelicanilla voit irtisanoa sopimuksesi päättymään saman kuukauden loppuun, kun ilmoitat meille sopimuksen irtisanomisesta viimeistään saman kuun 15.päivä, jollei muusta ole sovittu.

Mitä tietoja tarvitsette, kun vuokraan varaston Pelicanilta?

Turvallisuussyistä tarkastamme henkilötodistuksesi ja henkilötunnuksesi. Jos sinulla ei ole henkilötunnusta, tarvitsemme passinumerosi.

Tavaroiden tuominen varastolle

Avaa/Sulje kaikki

Tarjoatteko muuttopalveluita?

Kyllä, teemme yhteistyötä Muuttohaukkojen kanssa ja meidän asiakkaanamme saat heiltä jopa 20 % alennuksen muutosta. Lisätietoja löydät tästä tai ottamalla meihin yhteyttä 0207 007 700.

Vuokraatteko peräkärryjä?

Kyllä. Jos haluat muuttaa itse tavarasi varastoomme, voit varata Pelicanin trailerin ilmaiseksi käyttöösi. Lisätietoja löydät tästä.

Saako teiltä muuttolaatikoita ja pakkausmateriaaleja?

Kyllä, voit ostaa kaikkea pakkaustarvikkeista muuttolaatikoihin Pelicanilta. Tule käymään toimipisteillämme tai katso valikoima tästä.

Maksu

Avaa/Sulje kaikki

Mitä minulta veloitetaan?

Jos käytät Pelicanin palveluja ensimmäistä kertaa, sinulta veloitetaan 20€ aloitusmaksu sekä 19€ lukkomaksu. Jos olet ollut aiemmin asiakkaanamme, sinulta ei veloiteta aloitusmaksua. Voit myös käyttää olemassa olevaa lukkoa uudelleen, jolloin sinun ei tarvitse ostaa uutta.

Voinko käyttää omaa lukkoani varastossani?

Pelican käyttää varasto-ovissa erikoislukkoja takaamassa varastoinnin turvallisuuden. Jos olet käyttänyt Pelicanin palveluja aiemminkin ja sinulla on Pelican lukko, voit käyttää samaa lukkoa uudelleen. Jos sinulla ei ole lukkoa, voit ostaa sellaisen myymälästämme.

Millaisia maksutapoja teillä on käytössä?

Voit maksaa yleisimmillä kotimaisilla ja ulkomaisilla pankki- ja luottokorteilla sekä käteisellä.

Mitä tapahtuu, jos maksuni ovat myöhässä?

Yleensä lähetämme sinulle ystävällisen muistutuksen asiasta. Jos et reagoi lähetettyihin muistutuksiin, on vaarana että sinulle aiheutuu lisäkuluja. Jos jatkuvasti jätät muistutukset huomiotta, joudumme estämään pääsysi varastotiloihin.

Turvallisuus ja vakuutus

Avaa/Sulje kaikki

Onko vakuutus pakollinen?

Kyllä. Pelican vaatii, että varastosi on vakuutettu. Vakuutuksen hinta määräytyy säilyttämäsi irtaimiston kokonaisarvon mukaan ja vakuutuksen hinta ei sisälly tarjoukseen.

Miten Pelicanin vakuutus toimii?

Vahingon tapahtuessa ota heti yhteyttä toimipisteen henkilökuntaan. He auttavat sinua vakuutusprosessissa, jotta saat korvauksen mahdollisimman nopeasti.

Varastointi yritykselle

Avaa/Sulje kaikki

Onko Pelicanilla kierrätyspistettä pakkausmateriaaleille ja pahveille?

Kyllä ja ei. Osassa toimipisteistämme löytyy kierrätyspisteet, jotta saat kierrätettyä materiaalit helposti ja nopeasti. Ota meihin yhteyttä 0207 007 700 niin kerromme miltä toimipisteiltä löytyy kierrätyspiste.

Voitteko vastaanottaa lähetykseni, kun en itse ole paikalla?

Henkilökuntamme voi vastaanottaa lähetykset puolestasi arkisin 10-18 ja lauantaisin 10-15 asiakaspalvelumme ollessa avoinna. Ilmoitamme sinulle saapuneista lähetyksistä, jotta voit tulla noutamaan ne, kun käyt varastollasi. Ilmoituksen lähetämme sähköpostilla tai tekstiviestillä.

Voinko lainata kärryjä?

Kyllä. Kaikilla toimipisteillämme on tavaroiden siirtämiseen nokkakärryjä, pumppukärryjä, lavakärryjä sekä tikkaita, joita voit lainata ilmaiseksi.

Onko varastossa sähköt ja valot?

Joissain varastoistamme on valot sisäpuolella ja joihinkin on saatavilla myös sähkö. Ota yhteyttä meihin 0207 007 700, niin kerromme lisää vaihtoehdoista.

Voinko pysäköidä auton varastoni eteen?

Kyllä. Jos sinulla on Drive up -varasto, voit pysäköidä autosi suoraan varaston eteen. Joillakin toimipisteillä on mahdollista ajaa autolla varaston sisälle asti. Pysäköinti toimipisteiden parkkipaikalla on ilmaista kaikille asiakkaille.

Voinko yritykseni toimia Pelican varastossa?

Kyllä, se on mahdollista. Meillä on useita yrityksiä asiakkaina, jotka aktiivisesti käyttävät varastoa yrityksen toiminnan pyörittämiseen.

Muu

Avaa/Sulje kaikki

Saako teiltä kahvia?

Kyllä. Saat aina ilmaista kahvia tai teetä toimipisteeltämme. Tervetuloa!

Mitä tapahtuu jos kadotan varastoni avaimen?

Kun ostat lukon Pelicanilta, saat lukkoon kolme erillistä avainta. Jos kaikki avaimet katoavat, voimme porata lukon erillistä maksua vastaan.

Miten päätän varastoinnin?

Jos haluat irtisanoa sopimuksesi, ole yhteydessä toimipisteen henkilökuntaan. Löydät toimipisteiden yhteystiedot tästä.

On pysäköinti ilmaista?

Kyllä, asiakkaanamme voit pysäköidä toimipisteiden parkkipaikoille ilmaiseksi.

Onko jotain mitä en voi säilyttää Pelican varastossa?

Varastossa ei voi säilyttää helposti palavia aineita, ruokaa tai mitään laitonta. Kaikelle muulle meillä on reilusti tilaa. Tutustu yleisiin ehtoihin saadaksesi tarkempia tietoja.