Usein kysytyt kysymykset

Varastoista

Avaa/Sulje kaikki

Onko itsepalveluvarastointi turvallista?

Yes. All Pelican locations have video-surveillance and modern security system, included in price. There is staff at all our centers on weekdays from 10:00 to 18:00, and Saturdays from 10 to 14. Our centers are well secured and require a personal access code to enter the area. Moreover, all our storages have extra secure locks.

Ovatko varastotilat kosteita ja kylmiä?

Ei. Vuokratessasi varastotilan Pelicanilta, sinun ei tarvitse huolehtia kosteudesta tai kylmyydestä varastossasi. Kaikissa varastokohteissamme on lämmitys sekä nykyaikainen ilmanvaihtojärjestelmä varmistamassa, että varastosi ilmankosteus pysyy normaalina.

Onko varastoissa tarpeeksi tilaa?

Kyllä. Voimme räätälöidä juuri sinun yrityksesi tarpeita vastaavan ratkaisun. Meillä on erikokoisia varastoja 1-160m2 väliltä. Varastoissamme on korkeutta vähintään 2,7 metriä. Jos tarvitset enemmän tilaa ylöspäin, meillä on myös korkeampia varastotiloja. Ota meihin yhteyttä 0207 007 700, niin kerromme lisää vaihtoehdoista.

Voinko vaihtaa varastokokoani?

Kyllä, ja se on ilmaista. Jos yhtäkkiä tarvitset vähemmän tai lisää varastotilaa, voimme nopeasti auttaa sinua. Voimme tarjota sinulle joko isomman varastotilan tai lisävaraston, riippuen siitä mikä on paras vaihtoehto sinulle.

Milloin pääsen käymään varastollani?

Voit helposti käydä varastollasi joka päivä 5.30–24.00. Jos tarvitset apua, asiakaspalvelumme ovat yleensä avoinna arkisin 10-18 ja lauantaisin 10-14. Löydät asiakaspalveluiden tarkat aukioloajat tästä.

Kuinka paljon tilaa tarvitsen?

Jos et ole varma kuinka ison varaston tilan tarvitset, voit kokeilla varastojen koko-opasta. Jos et siltikään ole varma, ota rohkeasti yhteyttä meihin 0207 007 700, niin autamme sinua valitsemaan juuri sinun tarpeitasi vastaavan ratkaisun.

Erikoisvarastot

Avaa/Sulje kaikki

Millainen on tallivarasto?

Voit ajaa auton tai pakettiauton suoraan varaston ovelle, joten lastaaminen ja purkaminen on nopeaa ja helppoa. Kaikki varastot ovat valvotulla alueella, jolle pääset vain henkilökohtaisella kulkukoodilla tai kulkulätkälläsi.

Voinko vuokrata pysäköintipaikan Pelicanilta?

Kyllä, osa toimipisteistämme tarjoaa kuukausivuokralle sisä- ja ulkopysäköintipaikkoja. Soita 0207 007 700 ja kysy lisää.

Varaus

Avaa/Sulje kaikki

Kuinka varaston varaaminen toimii?

Kun varaat varaston, saat vahvistuksen sähköpostiisi. Vuorokauden sisällä varauksesta olemme sinuun yhteydessä. Sopimuksen tekeminen ja maksu tapahtuu valitsemallasi Pelican toimipisteellä. Varauksen tarjous on voimassa 3 päivää.

Onko varaus sitova?

Ei, varaus ei sido sinua mihinkään ja se on ilmainen. Maksu tapahtuu vasta, kun sopimus on tehty toimipisteellä.

Tarvitseeko minun sitoutua varastoon pitkäksi aikaa?

Ei. Pelicanilla voit irtisanoa sopimuksesi päättymään saman kuukauden loppuun, kun ilmoitat meille sopimuksen irtisanomisesta viimeistään saman kuun 15.päivä, jollei muusta ole sovittu.

Mitä tietoja tarvitsette, kun vuokraan varaston Pelicanilta?

Turvallisuussyistä tarkastamme henkilötodistuksesi ja henkilötunnuksesi. Jos sinulla ei ole henkilötunnusta, tarvitsemme passinumerosi.

Tavaroiden tuominen varastolle

Avaa/Sulje kaikki

Tarjoatteko muuttopalveluita?

Kyllä, teemme yhteistyötä Muuttohaukkojen kanssa ja meidän asiakkaanamme saat heiltä jopa 20 % alennuksen muutosta. Lisätietoja löydät tästä tai ottamalla meihin yhteyttä 0207 007 700.

Vuokraatteko peräkärryjä?

Kyllä. Jos haluat muuttaa itse tavarasi varastoomme, voit varata Pelicanin trailerin ilmaiseksi käyttöösi. Lisätietoja löydät tästä.

Saako teiltä muuttolaatikoita ja pakkausmateriaaleja?

Kyllä, voit hankkia muuttolaatikot ja pakkaustarvikkeet Pelicanilta. Tule tutustumaan kattavaan valikoimaamme mille tahansa toimipisteelle tai tutustu tuotteisiin täällä.

Maksu

Avaa/Sulje kaikki

Mitä minulta veloitetaan?

Jos käytät Pelicanin palveluja ensimmäistä kertaa, sinulta veloitetaan 20€ aloitusmaksu sekä 19€ lukkomaksu. Jos olet ollut aiemmin asiakkaanamme, sinulta ei veloiteta aloitusmaksua. Voit myös käyttää olemassa olevaa lukkoa uudelleen, jolloin sinun ei tarvitse ostaa uutta.

Voinko käyttää omaa lukkoani varastossani?

Pelican käyttää varasto-ovissa erikoislukkoja takaamassa varastoinnin turvallisuuden. Jos olet käyttänyt Pelicanin palveluja aiemminkin ja sinulla on Pelican lukko, voit käyttää samaa lukkoa uudelleen. Jos sinulla ei ole lukkoa, voit ostaa sellaisen myymälästämme.

Millaisia maksutapoja teillä on käytössä?

Voit maksaa yleisimmillä kotimaisilla ja ulkomaisilla pankki- ja luottokorteilla sekä käteisellä.

Mitä tapahtuu, jos maksuni ovat myöhässä?

Yleensä lähetämme sinulle ystävällisen muistutuksen asiasta. Jos et reagoi lähetettyihin muistutuksiin, on vaarana että sinulle aiheutuu lisäkuluja. Jos jatkuvasti jätät muistutukset huomiotta, joudumme estämään pääsysi varastotiloihin.

Turvallisuus ja vakuutus

Avaa/Sulje kaikki

Onko vakuutus pakollinen?

Kyllä. Pelican vaatii, että varastosi on vakuutettu. Vakuutuksen hinta määräytyy säilyttämäsi irtaimiston kokonaisarvon mukaan ja vakuutuksen hinta ei sisälly tarjoukseen.

Miten Pelicanin vakuutus toimii?

Vahingon tapahtuessa ota heti yhteyttä toimipisteen henkilökuntaan. He auttavat sinua vakuutusprosessissa, jotta saat korvauksen mahdollisimman nopeasti.

Varastointi yritykselle

Avaa/Sulje kaikki

Onko Pelicanilla kierrätyspistettä pakkausmateriaaleille ja pahveille?

Yes. Pelican can help you to get rid of your packaging plastic and cardboard waste. Most of our centers have trash containers, so you do not have to waste time or money on waste disposal elsewhere. Contact us on 0207 007 700 to hear more about which centers that offer waste disposal.

Voitteko vastaanottaa lähetykseni, kun en itse ole paikalla?

Yes. Our staff can accept your package deliveries on weekdays from 10 to 18, and Saturdays from 10 to 14. In that time frame we can receive your packages and store them safely, until you can come by and take it to your storage. You will receive an SMS from us when we have received your packages.

Voinko lainata kärryjä?

Kyllä. Kaikilla toimipisteillämme on tavaroiden siirtämiseen nokkakärryjä, pumppukärryjä, lavakärryjä sekä tikkaita, joita voit lainata ilmaiseksi.

Onko varastossa sähköt ja valot?

Some of our storages have light inside and some storages have electricity. Please contact us on 0207 007 700 to hear about storage conditions.

Voinko pysäköidä auton varastoni eteen?

Kyllä. Jos sinulla on tallivarasto, voit pysäköidä autosi suoraan varaston eteen. Joillakin toimipisteillä on mahdollista ajaa autolla varaston sisälle asti. Pysäköinti toimipisteiden parkkipaikalla on ilmaista kaikille asiakkaille.

Voinko yritykseni toimia Pelican varastossa?

Yes, it is possible. We have several customers who actively use their storages to operate their business. In most of our stores, there is a workstation and free Wi-Fi available for business customers to use. Additionally, we always serve fresh coffee.

Muu

Avaa/Sulje kaikki

Saako teiltä kahvia?

Kyllä. Saat aina ilmaista kahvia tai teetä toimipisteeltämme. Tervetuloa!

Mitä tapahtuu jos kadotan varastoni avaimen?

Kun ostat lukon Pelicanilta, saat lukkoon kolme erillistä avainta. Jos kaikki avaimet katoavat, voimme porata lukon erillistä maksua vastaan.

Miten päätän varastoinnin?

Jos haluat irtisanoa sopimuksesi, ole yhteydessä toimipisteen henkilökuntaan. Löydät toimipisteiden yhteystiedot tästä.

On pysäköinti ilmaista?

Kyllä, asiakkaanamme voit pysäköidä toimipisteiden parkkipaikoille ilmaiseksi.

Onko jotain mitä en voi säilyttää Pelican varastossa?

Varastossa ei voi säilyttää helposti palavia aineita, ruokaa tai mitään laitonta. Kaikelle muulle meillä on reilusti tilaa. Tutustu yleisiin ehtoihin saadaksesi tarkempia tietoja.